Jeżeli wystąpią problemy z pracą w sieci Novell mogą pomóc następujące wskazówki.
 
 
USUWANIE PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z OPROGRAMOWANIEM
 
1. Ustawienia klienta
 
-a
use extended file handles = on
Cache Writes = OFF
-b
close behind ticks = 0
opportunistic locking = off
File Caching Enabled=OFF
Delay Write =OFF
End Of Job =ON
Hold Files = ON
True Commit = ON

2. Błędy w kodzie servera NOVELL5
Występuje problem w kodzie (związanym z oportunistycznym blokowaniem) w  pliku  FILESYS.NLM. Powoduje to gromadzenie się żadań klientów oczekujących na dostęp do wolumenu. Zainstaluj poprawki:
FLSYSFT3.EXE dla Netware 5.1 sp2a.
FLSYSFT4.EXE dla Netware 5.1 SP3.

3. Maksymalna ilość blokad
Zapewnij odpowiednią ilość dostepnych dla klienta blokad ( MAXIMUM FILE LOCKS PER CONNECTION ) na serwerze (zwiększ tą liczbę ).

4. Oprogramowanie antywirusowe
Jeżeli jest zainstalowane oprogramowanie antywirusowe jak Norton czy  McAfee, usuń je tymczasowo ze stacji roboczej i uruchom stację ponownie w celu stwierdzenia czy własnie ono nie jest przyczyną problemów.
5. Odinstaluj i zainstaluj ponownie klienta novella przed sprawdzaniem innych rzeczy:
1. Uruchom UNC32.EXE żeby odinstalować klienta na Windows 95/98.
2. Usuń katalog C:\NOVELL
3. Zainstaluj najnowszą wersję klienta NOVELLa.
6. Ustawienia karty sieciowej
Sprawdż ustawienia karty  sieciowej Half  i Full Duplex .
 
 
 
USUWANIE PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH ZE SPRZĘTEM
 
1. Stosuj urządzenia potrzymujące napiecie (UPS) nie tylko dla serwera ale także dla koncentratorów i przełączników.
 
2. Pamietaj że nawet najlepsze oprogramowanie nie bedzie pracować na wadliwym sprzęcie.
Sprawdź (np przez zamianę na inne urządzenie)
1.  Karty sieciowe
2.  Kable
3.  Koncentratory
4.  Przełączniki
 
3. Pamietaj że urządzenia sieciowe powinny być do siebie dopasowane (szybkość transmisji)